zondag 19 april 2009

Makkelijk en nog makkelijker

Plukklare en net gezaaide rucola
Een groentetuin is in mijn ogen niet heel erg moeilijk, maar sommige dingen zijn wel héél erg makkelijk te kweken! Neem nou Rucola... Even zaaien, na een paar dagen komen de plantjes al boven en na een week of vier kun je je eerste verse rucola al oogsten! En het mooie is... je hoeft niet opnieuw te zaaien, het plantje groeit gewoon aan!

Eerste keer taugé, meteen succes!Heb je geen moestuin, of geen groene vingers, dan is er nog iets dat iedereen kan... Taugé! Je koopt een zakje met kleine groene boontjes. Die laat je een nachtje in water staan. De volgende dag leg je ze op een nat keukenpapiertje in een bakje en zet je het bakje weg op een donker plekje in huis. Elke dag even vochtig houden en na 3 à 4 dagen heb je verse taugé! Veel makkelijker dan dit wordt het niet hoor!

4 opmerkingen:

  1. Ken je het verhaal achter de taugé? In Tuinruimers vertelde de kok afgelopen weekend hier een mooi verhaal over.

    http://www.sbs6.nl/web/show/id=202535/langid=43

    Tijd: 11 en een halve minuut.

    Mooie foto's trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bracht 2 zakjes zaad mee in Duitsland, deze en nog en andere soort Rucola. Dat schijnt zelfs een vaste plant te zijn!!
    Ik heb ze niet eerder gehad, de smaak zou pittiger zijn,beetje nootachtig??
    Weet jij dat???

    groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @bustani: ik zal er eens naar kijken (moet er even tijd voor maken hoor :)). Foto's zijn een beetje hobby naast de moestuin. Vind het sowieso leuk om af en toe op de foto's terug te kijken hoe het allemaal gegroeid is. Als je elke dag in de moestuin zit, zie je het niet zo hard groeien.

    @Thea: ik heb geen idee, heb je geen naam op het zakje staan toevallig?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke blog, ik hou zelf ook een blog bij van mijn moestuin: www.marjasmoestuin.blogspot.com
    We gebruiken dezelfde layout.
    gr
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen