woensdag 13 mei 2009

Tijd voor kleur

Aardbei groeit en groeit Het wordt zo langzamerhand tijd voor kleur! Kleur in de moestuin en kleur op deze blog. Alles groeit natuurlijk prachtig met het weer van de laatste dagen, maar alles is groen en niet anders dan groen.

Oké, ik had wat geel in de moestuin van de bloeiende boerenkool, heel veel wit van de bloeiende peultjes, wat rood van de rabarberstelen en radijsjes, maar toch is het overgrote deel simpelweg.... groen.

De zonnebloemen schieten de grond uit en hebben flinke bladeren: groen. De aardappels worden groter dan ik verwacht had en ze zijn nog lang niet klaar, maar wel groen. De spinazie heb ik vandaag al voor de derde keer geoogst; wederom heerlijk, maar groen. De rucola smaakt super: groen. De broccoli, de worteltjes, de bosuitjes, de sla, de (nog niet bloeiende) goudsbloemen en afrikaantjes, de kiwi, de framboos, de druif: groen groen groen.

Ik weet wel dat de kleur groen ook de reden is dat het groenten heet en het een groentetuin is... maar ik verlang naar de zomerse kleuren van de roze frambozen, de rode aardbeien, de blauwe (en zwarte) bessen, de oranje worteltjes en de paarse pruimen!

Er zit maar één ding op: volhouden en geduld hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten