zaterdag 23 mei 2009

Wonder der vier jaargetijden

Sla Vorig jaar, mijn eerste moestuinjaar, had ik nogal veel slaplantjes gezaaid. Toen mijn eerste vak in de moestuin klaar was, heb ik het meteen volgezet met 18 ijsbergsla-plantjes. Je snapt natuurlijk wel dat daar niet tegenop te eten was, dus er zijn er een aantal naar familie en buren gegaan, en nog een paar zijn doorgeschoten.

Dit jaar dus iets voorzichtiger te werk en met twee soorten: ijsbergsla en sla met de prachtige naam: 'Wonder der vier jaargetijden'. Het contrast kan haast niet groter zijn; de ijsbergsla is frisgroen met rafelige blaadjes, de 'wondersla' heeft een groen-bruine tint met ronde bladeren. Dat staat in de moestuin al heel leuk bij elkaar. Kan niet wachten om te zien hoe dat er in de salade uitziet!

1 opmerking:

  1. Hallo,

    Wanneer kan/moet je ijsbergsla eigenlijk oogsten? De krop is nu nog groen, terwijl ik in de winkel altijd bijna witte blaadjes zie. Moet ik ze nu nog wat langer laten staan?

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen