donderdag 18 juni 2009

Gedaantewisseling

Courgette bloemen De afgelopen week is mijn moestuintje flink veranderd. Allereerst is het een bloemenzee van de goudsbloemen die de boel opfleurt. Er staan er zo veel dat ik zo nu en dan wat weghaal, omdat het pad belemmerd wordt. Daarnaast zijn de courgette planten flink aan het groeien en bloeien. De eerste vrouwelijke bloemen zijn inmiddels (met de hand) bevrucht.

Ook de tomatenplanten schieten nu omhoog. Hier en daar zit er een klein geel bloemetje in een tros. Nu ze dit jaar in de volle grond staan, zijn de trossen veel groter.

De zonnebloemen zijn gigantisch nu... Naar schatting zo'n 220cm. De bloemen zijn zich bovenin aan het ontwikkelen, dus het zal niet heel lang meer duren.

De peultjes heb ik geruimd. Van mijn stukje grond van nog geen vierkante meter heb ik toch mooi bijna een kilo peultjes kunnen plukken. Inmiddels staan er twee komkommer plantjes in. De eerste bloemetjes zitten er al in. Weer een experimentje van dit jaar. Verder zet ik er nog wat sla bij.

Het stukje waar spinazie heeft gestaan heeft inmiddels een kleine maand braak gelegen. Nu staan er enkele stamboonplantjes op. Die had ik al voorgezaaid. De rest is ter plekke gezaaid.

Al met al ziet het er heel anders uit dan een maand of zo geleden... Heerlijk, zo veel verandering!

2 opmerkingen:

  1. Je hebt een prachtige blog over de moestuin of ook wel het telen van groen. Ook dat is mijn hobbie bekijk mijn blog: www.jovandreumel.info
    en dan kun je zien wat mij zoal van de straat houdt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jo,
    Ik heb je weblog al regelmatig bezocht hoor. Ook erg leuk om te lezen. Veel plezier in je moestuin!
    Gr. Francois

    BeantwoordenVerwijderen