zondag 7 juni 2009

Goudsbloemen

5 x Calendula Verschillende kleuren goudsbloemen - 5 different colors of calendulaMijn goudsbloemen staan op het moment prachtig in bloei. Ze staan op verschillende plekjes tussen mijn groenten. En als de zon maar even schijnt is het een groot kleurenfeest tussen de voornamelijk groene planten.

Dit jaar heb ik al 5 verschillende soorten ontdekt, van lichtgeel tot dieporanje en meerkleurige soorten. Vorig jaar had ik een paar goudsbloemen gekregen. Die hebben gebloeid tot de eerste vorst, ergens in november. De zaden hebben zichzelf verspreid in de tuin en dit jaar zijn ze opgekomen. Ik vermoed dat de kruising van de soorten van vorig jaar tot nieuwe combinaties heeft geleid, want er zijn nu kleuren die ik vorig jaar niet had...

TIP: vanaf nu kun je al mijn foto's groter bekijken door er op te klikken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten