zondag 28 juni 2009

Juni oogstmaand

Krop sla geoogst Eén weekje weg van huis en je kunt thuis niet meer tegen de oogst op eten: het is juni!

Mijn eerste krop sla is geoogst. Afgezien van de hoeveelheid werk van het schoonmaken (ach hoort er bij) was het een heerlijke knapperige krop sla! Inmiddels is de tweede ook al geoogst.

Aardappel oogst Mijn Frieslander aardappels zijn zonder te bloeien tegen de grond gegaan en verkleurd. Voor mij het teken om te oogsten. Ik had eerder al de twee planten geoogst die het best groeiden. Nu heb ik de overige 7 poters geoogst. In totaal is de oogst van 9 poters zo'n 3600 gram. Ik ben niet ontevreden!

BroccoliWas de broccoli-bloem vorige week nog maar net te zien, nu moet ik als een gek drie broccoli's gaan oogsten! De eerste woog 308 gram. Dat wordt een lekker maaltje vanavond.
Overigens heb ik helemaal geen last gehad van rupsen of ander ongedierte... het was makkelijker dan vooraf gedacht.

Zwarte bessen oogst Ook de zwarte bessen zijn geoogst. Ik heb de plant vorig jaar gekregen, dus een grote oogst had ik ook niet verwacht, maar toch is het een flink schaaltje (78gram).

CourgetteEn als laatste komen de courgettes er aan! De eerste is geoogst door degene die de planten en de kat heeft verzorgd, dus ik heb geen idee hoe groot of zwaar het was. Maar de volgende komt er aan, dus dan weet ik in ieder geval of ze lekker zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten