donderdag 2 juli 2009

Veel cherrytomaatjes

Veel tomaatjes Tiny timHet gaat de goede rchting op met de cherrytomaten dit jaar. Ik heb er een aantal in potten, voornamelijk het ras Tiny Tim. De onderste trosjes hebben inmiddels een duidelijke vruchtzetting. Aan de planten in pot tel ik al zo'n 70 stuks! En de plant zit nog vol met nieuwe bloeiende trosjes!

De planten in de volle grond zijn van het ras Sweet 100 F1. Daar heb ik 6 planten van staan. Die zijn een stuk groter dan die in pot, maar de tomaatjes zelf zijn nog wat kleiner. Toch tel ik er ook al minstens zo'n 70! Maar met de Sweet 100 F1 loopt dat lekker snel op; ik heb trossen van 10 tot 15 stuks!

Het duurt nog wel even voordat ik kan oogsten, maar ik moet misschien toch alvast op zoek naar een goed recept met cherry tomaatjes...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten