donderdag 16 juli 2009

Wortels oogsten

Carrots / Wortels oogsten Ik was gisteren van plan één van mijn twee rijtjes (van ongeveer een meter) wortels te gaan oogsten. Vorig jaar had ik ook twee rijtjes gezet en een rijtje was precies genoeg voor één maaltijd.

Toen ik 20 centimeter geoogst had bedacht ik me dat ik dit jaar veel grotere wortels heb. Bovendien heb ik dit jaar dichter op elkaar gezaaid (de wortels staan praktisch tegen elkaar aan nu). Dus toch maar eens wegen hoeveel ik in mijn handen had... 550 gram (met loof)!

Ben maar meteen gestopt met oogsten, aangezien 2 ons groenten per persoon per dag voldoende is. Na wassen en verwijderen van het loof was het 479 gram... Smullen maar! (En op zoek naar lekkere wortel recepten)

2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi,

    Heerlijk he worteltjes!
    Je snapt dan niet dat mensen nog worteljes van bv Hak kopen. Eigen worteljes zijn om te smullen. Ik eet ze ook wel eens als ik bezig ben in mijn moestuin. (Beetje zand schuurt de maag)

    Wat boffen wij toch met een moestuin!
    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die wortels zien er heerlijk uit, wij verbouwen ze ook en ze zijn heerlijk, een paar rijtjes worteltjes gaan er altijd wel in! Eet smakelijk!

    Blammers

    BeantwoordenVerwijderen