zondag 4 oktober 2009

Grote oogst is voorbij

Moestuin half september De herfst is echt begonnen. Het is 's nachts behoorlijk fris en overdag mogen we blij zijn als het zonnetje nog lekker warm is en we een graad of 20 halen.

Ook in de moestuin is de herfst ingetreden. De groei stagneert enorm. De aubergines die aan mijn planten hangen willen maar niet groot worden. Zo nu en dan kan ik een paar sperzieboontjes oogsten en de courgettes heb ik helemaal weggehaald.

De boerenkool doet het de te beter. Die is nu al groter dan dat ie vorig jaar is geworden. Ik heb de boerenkool ook een stuk vroeger geplant dit jaar.

De cherrytomaatjes hebben ook spontaan nog een opleving. Ik heb twee planten niet getopt, om te zien wat nu echt het verschil is. Nou dat verschil is duidelijk!! De getopte cherrytomaat planten geven al een maand niets meer en de niet getopte planten zijn ruim 2 meter hoog en geven nog volop tomaten. Er zitten zelfs nog bloemen in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten