zondag 25 oktober 2009

Laatste sperzieboontjes

Sperzieboontjes - Beans Eerste oogst: 18 stuks / 73 gramEen weekend met een paar uurtjes zon is ideaal om de moestuin alvast deels winterklaar te maken. De courgetteplanten zijn nu helemaal uit de grond, alle tomaten in pot zijn weg en ook de hier en daar opgekomen rucola heb ik verwijderd.

De sperzieboontjes droegen nog hun laatste boontjes. Ik heb ze eerst met plant en al uit de grond gehaald en daarna de boontjes eraf gehaald.

Voor mijn eerste keer stamboontjes ben ik heel erg tevreden. Ik had slechts enkele plantjes in twee rijtjes staan. Totaal heb ik ruim 400 sperzieboontjes kunnen oogsten. Een totaalgewicht van ruim anderhalve kilogram. Allemaal heel erg mooie en vooral erg smakelijke sperzieboontjes. Voor herhaling vatbaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten