zondag 14 maart 2010

Tomaat gezaaid

Tomaat gezaaid Ik heb inmiddels ook tomaten gezaaid. Net als de sla vier rassen. Allereerst de cherry tomaat successen van vorig jaar: de Tiny Tim struiktomaatjes en de stoktomaat Sweet 100 F1. Daarnaast ook de voor mij nieuwe rassen Beefsteak (wat volgens mij eigenlijk geen ras is, maar het staat op het zakje) en Mortgage lifter.

Ik heb natuurlijk weer veel te veel zaden gezaaid, maar dat is niet erg. Tomaten schijnen een laag percentage succesvolle kieming te hebben, dus wat reserve kan geen kwaad. Bovendien kan ik straks de sterkste planten kiezen. Ook is het moestuinvirus bij de mensen om mij heen flink ingeslagen, dus ik kan hier en daar wel een plantje kwijt.

1 opmerking:

  1. Update: ze zijn nu al massaal aan het ontkiemen! Niks twee weken dus, maar gewoon vier dagen!

    BeantwoordenVerwijderen