zaterdag 20 maart 2010

Zaaien in maart

Zaaien in maart Bieslook, bosui, prei, broccoli en zonnebloem. Buiten spinazie, wortel, radijs, rucola en rettich.Maart is de maand van het zaaien voor de moestuin. Ten minste... als je daar binnen ruimte voor hebt. Ik heb een garage met twee ramen op het zuiden, waar we met een kast een soort enorme vensterbank van hebben gemaakt, dus ik heb ruimte zat.

Binnen heb ik op dit moment gezaaid: tomaten, basilicum, paprika, peper, bosui, zonnebloemen (wel erg vroeg), bieslook, prei en broccoli.
Buiten in de volle grond is inmiddels rucola, radijs, spinazie (allemaal al opgekomen), rettich, tweede serie peultjes en wortel gezaaid.

Niet zaaien maar poten in maart kan met vroege aardappels (bij mij de Frieslanders), aardperen en plantuien. De aardperen en plantuitjes zijn nieuw voor mij, dus daar ben ik heel benieuwd naar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten