zondag 18 april 2010

Spitskool

Spitskool Omdat de broccoli zaden nog slechter opkwamen dan vorig jaar, moest ik iets anders verzinnen voor mijn vak met koolsoorten (wisselteelt). Bij een klein tuincentrumpje om de hoek hebben ze heel veel groenteplantjes te koop. Normaal gesproken zou ik alles zelf zaaien, maar daar was het nu wat laat voor, aangezien ik van de zomer al weer boerenkool als nateelt erin wil hebben staan.

Allereerst heb ik natuurlijk mijn groente- en fruitencyclopedie geraadpleegd. Kolen zijn niet de gemakkelijkste groenten. Bovendien is het wel leuk als je in je tuin iets hebt staan dat niet alledaags is, of niet te koop voor 30 cent in de supermarkt als het oogsttijd is...

Toen is het spitskool geworden. Spitskool schijnt niet al te moeilijk te zijn. Dus ik ben heel benieuwd wat het gaat worden. Iemand leuke recepten voor spitskool?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten