vrijdag 27 mei 2011

Aardbeien in overvloed!

Een kilo aardbeien geplukt Ik wist dat het stuk grond waar de aardbeien staan een vrij groot stuk was, maar de planten zagen er oud uit en staan erg dicht op elkaar, dus ik had er niet veel verwachtingen van. Bovendien worden de aardbeien bij mij thuis structureel door de vogels opgegeten zodra er maar een roze blosje op zit, dus ik ging er van uit dat ook op de volkstuin veel aardbeien verloren zouden gaan aan de vogels.

Je raad het al... als je het niet verwacht is de verrassing erg groot... In twee weken tijd heb ik al ruim 12kg aardbeien geplukt!! Dat is meer dan 1200 stuks!

Dat eet je zo snel natuurlijk niet op, dus we zijn volop jam en ijs aan het maken, aardbeien aan het invriezen en ook veel aan het weggeven.

En zoals alle moestuinbezitters wel zullen weten... aardbeien uit eigen tuin smaken echt veeeel beter dan die uit de winkel! Hier hoeft echt geen suiker bij, ze zijn vreselijk zoet van zichzelf.

3 opmerkingen:

  1. wat heerlijk zeg nu al zoveel aarbeien! Ik zag het van de week al tussen je lijstje staan, ik dacht nog "vast een typefoutje" Maar het klopte dus toch wel. Zoiezo heb je al behoorlijk veel geoogst! Goed stukje tuin heb je.
    Hoe groot is de moestuin? En in welke plaats?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Willeke,
    Mijn tuintje aan huis is 16m2 in acht kleine vakjes. De volkstuin aan de Bokt (tussen Eindhoven en Son) is 200m2...! Daarvan is plus minus 12 m2 gereserveerd voor aardbeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 12 kilo dat is echt heerlijk zeg! Dus een kilo per vierkante meter, veel hoor. Veel plezier met opeten en uitdelen :>)

    BeantwoordenVerwijderen